Alla inlägg under november 2012

Av Christian - 2 november 2012 10:02

Jag är 28 år. Jag lever ensam. Med andra ord så är jag singel. Jag har så varit i drygt 4 år nu. Ibland trivs jag med ensamheten, med att kunna göra vad jag vill, när jag vill. Att slippa bry sig om någon annan. Men det är egentligen nån form av självbedrägeri. För i grund och botten så vill jag ha någon att dela mitt liv med. Vill inte de flesta det?
 
I morse, när jag vaknade, kände jag direkt att det här, det kommer bli en lång dag. Vad jag helst av allt hade velat göra var att vända på mig, somna om och vakna en annan dag, helst på en annan plats. Anledningen? Jag kände mig ensam. Jag saknade att vakna bredvid någon, någon som jag skulle kunna titta på med kärlek i mina ögon. Någon jag skulle kunna starta min morgon med. En kyss. Ett "jag älskar dig".
 
Istället vaknade jag till en tyst, kall, mörk och tom lägenhet. Inte det sättet jag vill starta en fredagsmorgon på.
 
Jag kan inte svara på varför jag är singel, fortfarande. Jag har väl helt enkelt inte träffat rätt än. Jag anser mig själv vara en någorlunda bra människa, snäll, generös och så vidare. Och jag tycker heller inte att jag ser speciellt pjåkig ut, även om jag är mycket väl medveten om att jag inte direkt är vad någon skulle kalla en hunk.
 
Jag är redo. Jag vill ha någon i mitt liv. Någon jag kan dela allt med. Någon jag kan lita på och som jag kan ge mitt allt till. Jag tror att hon finns där ute någonstans. Frågan är bara var. Och framför allt, hur gör jag för att hitta henne?
 
//Christian

Av Christian - 1 november 2012 11:40

Jag åker buss till jobbet. 45 minuter. Enkel resa. Så det blir lite bussresande om man säger så. En sak som slagit mig under alla dessa bussresor är alla fantastiska namn på busshållsplatser. På vägen hemifrån till jobbet så passerar jag bland annat Skalle, Skogen och det fantastiska stället Paradiset. Storhetsvansinne någon?
 
Men det absolut bästa är ändå...Intet. Jag har många gånger funderat på om det är en fingervisning. Här finns...inget, liksom.
 
Det hade varit kul att få reda på vem det är som kommer på dessa namn, så att man hade kunnat fråga lite hur de tänkte.
 
Någon annan som vet om roliga namn på busshållsplatser?
 
//Christian

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards