Direktlänk till inlägg 26 oktober 2012

Jetlag

Av Christian - 26 oktober 2012 10:47

Okej. Jag trodde inte riktigt på det där med jetlag. Jag är den typ av person som aldrig har haft några problem med att sova. Somnar i vanliga fall ett par minuter efter att lampan är släckt. Resan till USA märktes inte särskilt på mina sovvanor, kan ha lagt mig nån timme senare än vanligt eller så, men annars inga problem.
 
Men sen jag kom hem...jag fattar inte riktigt vad som hänt. De första dagarna så kunde jag inte sova alls på nätterna. Det gick helt enkelt inte. För att sedan bli utomjordiskt trött på eftermiddagen. Detta höll i sig ett par dagar. Sen vände det helt plötsligt, till att göra mig sjukt trött redan vid sju på kvällen. Det har varit en kamp att hålla sig vaken längre än nio. En kamp som jag för övrigt har förlorat strax efter nio varenda kväll den här veckan.
 
Och eftersom jag har somnat så tidigt, så vaknar jag givetvis tidigt också. Vid en tre-fyra ungefär. Pigg som en mört. Har varit på jobbet runt halv sju på morgonen varje dag hela veckan. Och jag gillar det inte. Jag har aldrig varit en morgonmänniska. Jag avskyr tidiga mornar. Jag gillar natten. Mörkret. Tystnaden. Allt det där. Jag vill tillbaka till mitt gamla jag.
 
Men, för att sammanfatta det hela...numer är jag en firm believer av jetlag!
 
//Christian
 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christian - 2 november 2012 10:02

Jag är 28 år. Jag lever ensam. Med andra ord så är jag singel. Jag har så varit i drygt 4 år nu. Ibland trivs jag med ensamheten, med att kunna göra vad jag vill, när jag vill. Att slippa bry sig om någon annan. Men det är egentligen nån form av själ...

Av Christian - 1 november 2012 11:40

Jag åker buss till jobbet. 45 minuter. Enkel resa. Så det blir lite bussresande om man säger så. En sak som slagit mig under alla dessa bussresor är alla fantastiska namn på busshållsplatser. På vägen hemifrån till jobbet så passerar jag bland annat ...

Av Christian - 30 oktober 2012 13:17

Jag har aldrig firat nyår nån annanstans än i Sverige. Det hade varit kul att prova på och se om det är nån skillnad. Jag har heller aldrig firat nyår i någon större stad. Speciellt inte eftersom Borås räknas som "större". Så, jag tycker att det börj...

Av Christian - 29 oktober 2012 18:47

Det är definitivt skillnad på 15 minuter och en kvart. Det beror helt på vilken situation man befinner sig i. Den där sista kvarten på jobbet, när man sitter och tittar på klockan stup i ett, den är långa 15 minuter. Känns som en hel evighet. Däremot...

Av Christian - 26 oktober 2012 14:21

Min käre arbetskollega, B, en man runt 50, tänker inte riktigt färdigt alla gånger innan han börjar prata. Eller så har han otur när han tänker. Jag vet inte vilket. I vilket fall så medför det en hel del underhållning för oss andra på avdelningen. S...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<<
Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards